Förnuftets kalla och oresonliga röst: fem år senare

Jag vill bara säga ett par saker nu när jag sakta men säkert håller på att återuppväcka min gamla blogg, och det första är att jag har inte läst mina gamla inlägg på flera år. Så jag säker på att det finns en hel del saker som jag har skrivit men jag inte längre står för.

Med detta sagt vill jag inte på något sätt ge intrycket av att jag inte längre är en objektivist. Tvärtom. Det är just precis för att min förståelse för objektivismen har fördjupats och min förmåga att tillämpa dess principer i mitt liv, tänkande och skrivande har förbättrats som jag vet att jag har skrivit en massa saker som jag idag skulle avfärda som fel och olämpligt.

Det finns dock inte några planer på att börja rensa bloggen på gamla dåliga inlägg. Jag har inget emot att påminnas om hur jag brukade tänka och att med stolthet notera hur mycket visare jag har blivit med åren.

Kommentera

