Varför återuppväcker jag bloggen igen?

Det finns en lång och en kort förklaring. Den kortaste förklaringen är egentligen mycket enkel. Även om jag har bott i USA de senaste tre åren så betyder det inte att jag har slutat följa utvecklingen i Sverige och Europa, och vad jag har sett på avstånd har gjort mig mycket förskräckt och orolig för Västeuropas framtid. Jag tänker på allt ifrån socialdemokratins återkomst till hotet från islam.

Med ett fåtal undantag, har Sveriges intellektuella vägrat att göra sitt jobb. De har vägrat att förse folket med den intellektuella utvärdering och vägledning som behövs för att förstå vad som händer, varför det är en katastrof och vad som bör göras istället. Istället har de systematiskt och avsiktligen vilselett allmänheten med oursäktligt oärliga “analyser” där de relativiserar, rättfärdigar och göder Sveriges självdestruktiva utveckling.

Jag kan inte längre bara titta på medan allt detta pågår. Jag måste göra något, jag måste göra min röst hörd. Sverige behöver förnuftets kalla och oresonliga röst; därför måste jag återuppväcka bloggen.

Kommentera

