Om min blogg

Jag har nu bloggat i över fem år. Nästa år är jag inne på mitt sjätte år. Jag älskar att skriva för min blogg. Det har gett mig väldigt mycket. Det har gett mig kompisar, kontakter, jobb och kunskap.

Min blogg ger inte bara de ”redan frälsta” upplysning och förtydliganden, utan ger även människor som är nya för objektivismen med ett helt nytt perspektiv på saker och ting. Därmed lär jag även ha gjort ett och annat för att få folk att ifrågasätta sina premisser och senare kanske plocka upp en bok av Ayn Rand. Jag säger detta eftersom jag vill påminna de som värderar sina liv och sin frihet, och som förstår betydelsen av att sprida bättre idéer, att det ligger i ditt långsiktiga rationella egenintresse att stöda mitt arbete för en mer rationell kultur.

Jag lägger ned en hel del tid åt att producera artiklar som jag, och andra, anser hålla en mycket hög kvalitet, Det är artiklar där jag, utifrån ett objektivistiskt perspektiv, analyserar och utvärderar alltifrån abstrakta filosofiska teorier, svarar på frågor, recenserar böcker, vardagens konkreter och det världspolitiska läget. Och jag har nu gjort det mer eller mindre gratis de senaste fem åren. Därför anser jag att det är hög tid att jag får betalt för vad jag gör. Ju mer jag får betalt för mitt arbete, desto mer tid kan jag ägna åt det.

Därför stänger jag min blogg för alla som inte vill betala för mitt arbete. Om du vill fortsätta att läsa gamla såväl som nya inlägg då måste du börja donera pengar. Minsta summa är 300 kr. Vill du donera mer, är det mer än välkommet. Jag kommer att producera åtminstone fyra artiklar i månaden. Beroende på intresset kommer jag att producera betydligt mer än så.

En del av mina framtida artiklar kommer att vara tillgängliga för alla, helt enkelt för att jag vill att så många som möjligt ska kunna läsa dem, eller också för att jag vill locka nya läsare till min blogg. Nästa artikel, ”Hur stoppa islamiseringen av väst?”, kommer redan nu på fredag och kommer inte vara tillgänglig för alla. Så om ni vill läsa den, då får ni betala för det. Det enklaste sättet att donera är att kontakta mig via carl.svanberg@gmail.com eller också ett privat meddelande.

Mvh,
Carl Svanberg

En reaktion på ”Om min blogg

Kommentera

