”What if…”

Jag hade lite tråkigt i förmiddags (är fortfarande lite svag), så jag försökte slå ihjäl lite tid genom att se på en gammal film. Det blev Independence Day. Trots att jag har sett den oräknerligt många gånger sedan jag först såg den på bio för tio år sedan, tycker jag fortfarande att den håller. Den är fortfarande lika underhållande och vacker.

En tanke som slog mig under tiden jag såg på filmen var: Hur skulle det gått till om ungefär samma sak hände i verkligheten? Jo, förmodligen skulle utomjordingarna tagit över och mänskligheten gått under. Varför? Jo, förmodligen för att Kina och Ryssland inte hade gett USA sitt godkännande, i FN:s säkerhetsråd, att attackera dem.

Kommentera

