”Beslöjad”

I DN kom det häromdagen en lång artikel om svenska tjejer som har konverterat till islam. Den har rubriken ”Beslöjad”; och den rubriken säger egentligen allt. Det finns massor med saker man kan kommentera i denna hemska artikel om detta deprimerande fenomen. Men en sak som jag tyckte var lite underligt var följande. En vän, Amanda, till en av dessa tjejer, Elin, säger:

– Min pappa är från Turkiet och min före detta man från Bosnien. De tycker att Elin är extrem. Vi bor ju i Sverige och människor kan känna sig hotade, säger de. Speciellt med tanke på hur islam ofta framställs. (Min kursivering.)

Vad hade Elin sagt i en tidigare intervju?

Vill du ha sharialagar i ditt samhälle?
– Självklart.

Och en kvinna ska kunna stenas till döds om hon är otrogen?
– En kvinna eller en man. Men i praktiken sker det nästan aldrig, eftersom det krävs fyra vittnen. Jag skulle önska att det fanns en muslimsk stat på jorden där man dömde efter sharialagarna, en av Gud instiftad lag, men det gör det inte.

Nej, inga skäl att känna sig hotad här inte, den lilla oskyldiga tösen vill ju bara införa en totalitär teokrati. Så nu ska vi inte vara ”fördomsfulla”, och låta oss ”luras” av hur islam ofta ”framställs” i vår ”islamofobiska” kultur…

3 reaktioner på ””Beslöjad”

  1. Mycket 100% håller jag med Carl Svanberg som skrev citat: ”Så nu ska vi inte vara “fördomsfulla”, och låta oss “luras” av hur islam ofta “framställs” i vår “islamofobiska” kultur…”

    Jag vill lite berätta om er. Jag var 14-18 år (1980-84) och obeglig av Sovjetkommunist som vill ha enda på jorden, då trodde jag sovjetkommunist var värst än alla politiker och religion. Nej, jag hade fel det och jag har förstått faktisk extrem islam är värre än sovjetkommunism efter jag fick vet om hur människor lever i Iran och Afghanistan.

    Jag tror nyliberala tycker islamstater är värre än Sovjetkommunist också.

    Det är otäck av extrem islam.

    Ian Wachtmeister även Sverigedemokrati har varnat (förr sommar)om Socialdemokrati gör bidrag pengar åt många flyktning och har skapat 500.000 muslimer i Sverige.

    Om Sverige har varit alltid kapitalist samhälle skulle ha fåtal muslimer idag

    Jag håller inte alltid med Sverigedemokrati om invandrare politik, därför SD är för rasist t.ex SD är emot arbetskraftsinvandring. Skönt att SD har misslyckat på försöker att överta Skattebetalarna föreningen som jag har medlem detta.
    Jag har bestämt om jag ska aldrig rösta på Sverigedemokrati.

  2. PS.

    Självklart alla har mindre eller mer fördomsfull. Det går inte man vara helt fördomsfri.
    T.ex muffare har fördomfulla mot höga skatter och feta arbetsrättighet.

    Det är samma sak vänsterparti och Socialdemokrati har fördomfulla mot rika med progressiv inkomstskatter(statskatt och värnskatt) och förmögenhetskatt.

  3. Nog för att folk kan bära på fördomar, dvs falska generaliseringar, men vad får dig till att tro att det skulle vara en fördom att vara emot höga skatter och t ex LAS?

Kommentera

