Pateti(s)kt

SvD:

Fri entré-reformen ska utökas till alla länsmuseer i hela landet, säger socialdemokraterna i sitt valmanifest. Partiet lovar också att antalet konstnärer som får livslång lön från staten ska fördubblas.

Detta citat säger egentligen allt om socialdemokraternas valmanifest. I övrigt måste jag nog instämma med Fredrik Reinfeldt här. (Ja, ni hörde rätt, jag håller med honom. Men någon gång ska ju vara den första.) Det är provocerande att regeringen föreslår höjd a-kassa!

Helst seriöst. Detta är så löjligt att det är under min värdighet att ens kommentera det. Så jag ska vara tyst nu. Men läs gärna Munkhammars kommentarer som jag instämmer fullständigt med.

Kommentera

