”One more thing…”

Jag kom i och för sig på att jag har, sedan länge, två gamla essäer liggandes. Jag har inte orkat uppdatera min hemsida, men de som är intresserade kan ju läsa dem i PDF-format.

Den första heter ”Affärsmännen – exploatörer eller producenter?” och syftar helt enkelt till att besvara denna fråga. Ni kan läsa den här.

Den andra artikel heter ”Perfekt konkurrens är perfekt nonsens” och den syftar helt enkelt till att argumentera emot vad jag ser som en av de mest irrationella och falska teorier inom modern nationalekonomi, nämligen teorin om perfekt konkurrens. Och denna kan ni läsa här.

Det vore kul om ni orkade kommentera dem. Om inte annat för att jag är en otålig korrekturläsare som ofta upptäcker språkliga fel långt i efterhand, när jag trodde att det inte fanns några kvar. ;) Om ni tycker att detta var några vettiga essäer, då vore det också kul om ni rekommenderar vänner och bekanta att läsa dem. Jag har naturligtvis inget emot att ni skriver ut dem och sprider dem. Sprid ordet! :D

5 reaktioner på ””One more thing…”

  1. Hittade ett stavfel i den angående affärsmän, sidan 7, andra stycket, skall vara förstå och inte fröstå ;)

    Sidan 8, stycke 2 så tycker jag det låter bättre med uppfinna istället för innovera.

    Tycker det i övrigt är en mycket bra och intressant text och förklarar även Reisman’s profitteori på ett överskådligt sätt på svenska.

    Tack, jag kommer att länka till den på min blog

Kommentera

