Om någon undrar…

…varför jag inte har orkat skriva kortare artiklar här på sistone beror det endast på att jag har varit väldigt upptagen med annat. Jag har länge brottats med min förbannade C-uppsats. Efter den här terminen får jag inte någon mer hjälp från min mentor. Så jag försöker få så mycket gjort som möjligt, innan denna månaden är slut. Och jag vet inte, men det känns som om vi börjar närma oss litet genombrott. För i månader har själva texten, som jag ser det, varit klar. Det jag har gjort, i månader och åter månader, är att jag har försökt förklara för min mentor vad jag menar med olika avsnitt och passager. Och nu känns det, som sagt, som att vi håller på att få ett genombrott. Eller jag hoppas på det i alla fall. Tydligen har min mentor haft enorma svårigheter med vissa delar. Ibland ofattbara svårigheter. (När folk som inte ens har läst uppsatsen inte har några som helst svårigheter med att förstå vad det är jag säger, då tycker jag att det är underligt vad man ska behöva gå igenom för att få fram sin poäng hos sin mentor.) Det är otroligt frustrerande och tråkigt, men så är det.

6 reaktioner på ”Om någon undrar…

  1. Ja, kanske. Jag vill helst inte att folk ska få läsa den förrän den är klar. Det finns nämligen ett par saker som jag inte är nöjd med, saker som jag vill ändra på, vad min mentor än säger. (Att jag inte har genomfört dem, beror endast på att jag vill ta en sak i taget. Och ändringarna är nog inte nödvändiga för att mina poänger ska få komma fram, men det finns en perfektionist inom mig som gör att jag inte kan låta det vara som det är.) Jag ska ändra på dessa saker snart, mycket snart. Så om du ger mig din emailadress, då kan jag skicka över en kopia till dig så fort jag har gjort dessa. Förresten… varför vill du läsa den? Vet du ens vad den handlar om? Har jag nämnt det? Hmm, ja, det har jag kanske ;) haha

  2. En sak till. Jag kan inte utesluta att jag måste genomföra ytterligare förändringar, bara för att göra min mentor nöjd, utöver de som jag själv har planerat…

  3. Mest allmän nyfikenhet. Du kan maila den till rjih at rjih eu om du vill, eller så kan jag vänta tills du gör den mer publikt tillgänglig.

Kommentera

